آلبوم تصاوير


اوقات شرعي
  اذان صبح
  طلوع خورشید
  اذان ظهر
  غروب خورشید
  اذان مغرب
اوقات به افق :


آیین نامه شرح وظایف کارشناسان فناوری اطلاعات واحدهای تابعه نسخه اول
 
ماده 1 - کارشناس فناوری اطلاعات : دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر ( نرم افزاریا سخت افزار ) می باشد و مسوولیت تمامی امور مربوط به فناوری اطلاعات بر عهده ایشان می باشد .
     تبصره 1 - در واحدهایی که کارشناس ندارند و کاردان کامپیوتر انجام وظیفه می نماید ، مسوولیت تمامی امور مربوط به فناوری اطلاعات بر عهده ایشان می باشد .( به عنوان کارشناس محسوب می شوند )
 
ماده 2 – رابط فناوری اطلاعات : دارای مدارکی غیر از کامپیوتر می باشند و وظیفه اصلی آنها مرتبط با مدرک مربوطه می باشد و با مدیریت فناوری اطلاعات ،همکاری دارند .
 
      تبصره 2 – کارشناسان و رابطان فناوری اطلاعات ،پس از تایید مدیریت فناوری اطلاعات و صدور ابلاغ از طرف معاونت پشتیبانی دانشگاه ، مجوز انجام فعالیت را دارند و در واحدهایی که رابط در کنار کارشناس حضور دارد ،مسوولیت تمامی امور بر عهده کارشناس می باشد و رابط مجوز مستقیم ندارد .
این آیین نامه در نه فصل تهیه شده است .
 
فصل اول : وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات  
  ماده 1 - تهیه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجوددر واحدها
      تبصره 1 - در حال حاضر شناسنامه ها بصورت کاغذی تهیه شوند و پس از آموزش ،در نرم افزار ICTM وارد گردد
 
ماده 2 - ارسال گزارش فعالیت های انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبکه ومخابرات )   در قالب فرم های تدوین شده و دستورالعمل های مدیریت ( قالب فرم ها در سایت مدیریت و سایت سخت افزار ( شبکه رابطین ) موجود می باشد )، بصورت فصلی ( حداکثر تا 20 روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پایان فروردین ماه سال جدید ) به مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
 
ماده 3 - انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده از طرف مدیریت خدمات پشتیبانی دانشگاه ( معاملات کوچک ) و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز که در سایت سخت افزار موجود می باشد .
 
ماده 4 - حضور مستمر در جلسات هماهنگی و بازآموزی های برگزار شده توسط مدیریت و در مواقعی که حضور ممکن نیست ،کسب اجازه از مدیریت
 
ماده 5 - اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...
 
ماده 6 - بازدید از سایتهای خبری   ICT  جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی
 
ماده 7 - بازدید مستمر از وب سایت مدیریت فن آوری اطلاعات و واحدهای زیر مجموعه ( مانند سایت سخت افزار  http://hw.sums.ac.ir  و سایت اینترنت http://internet.sums.ac.ir و سایت مخابرات   http://mokhaberat.sums.ac.ir )
 
   
فصل دوم : وظایف در حوزه سخت افزار  
ماده 1 -      نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای :
      ماده 1-1 - دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ای ( فرم شماره یک )
      ماده 2-1 - بررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید ، یا عدم تایید نیاز
      ماده 3-1- تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات (فرم شماره 5)
      ماده 4-1- تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها ( تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد )
 
ماده 2 - کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :
 
       ماده 1-2 -  بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده
       ماده 2-2 - الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص برروی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )
       ماده 3-2 - تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم (فرم شماره 6) همراه با توضیحات مربوطه
       ماده 4-2 - الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس
 
ماده 3 -     فرآیند تعمیرات :
 
      ماده 3-1 - نصب سیستم عامل هاونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
      ماده 2-3 - تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
      ماده 3-3 - نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
             تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی
 
 
فصل سوم : وظایف در حوزه شبکه   
 
ماده 1 - نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive   بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
ماده 2 - تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات    
ماده 3 - آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
 
ماده 4 - آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
 
ماده 5 - آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
 
ماده 6 - حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
 
ماده 7 - مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول و نیازها
 
ماده 8 - عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ا ی کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه( IP وکارت شبکه و... )
 
ماده 9 - آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه  Network + ( اختصاصی کارشناسان )
 
ماده 10 - مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
 
 
 
فصل چهارم : وظایف در حوزه نرم افزار  
 
ماده 1 - پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

ماده 2 -
مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
 
ماده 3 - هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
 
ماده 4 - همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
 
ماده 5 - آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )
 
ماده 6 - آگاهی از کلیات (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیگیری مناسب تر مسائل مربوطه
 
ماده 7 - نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
 
ماده 8 - تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری         
 
ماده 9 - مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
 
 
فصل پنجم : وظایف در حوزه وب سایت  

ماده 1 - آشنایی با نرم افزار  ICARUS و آدرس های وب سایت واحد

ماده 2 - بررسی وب سایت های واحدهای مختلف واعلام نظرات به مدیریت فناوری اطلاعات جهت بهتر شدن کیفیت تمامی وب سایت های زیر مجموعه
 
ماده 3 - آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت ( از طریق بازدید از سایتهای متفاوت )
 
ماده 4 - به روز نگه داشتن مطالب وب سایت ( اخبار و اطلاعیه و ... )
 
ماده 5 - نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )
 
ماده 6 - نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود ،انتقال مشکلات وپیگیری آنها
 
 
 
فصل ششم : وظایف در حوزه  HIS  
 
ماده 1 - نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار

ماده 2 - همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار
 
ماده 3 - نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی
 
ماده 4 - نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلی
 
فصل هفتم : وظایف در حوزه  اتوماسیون اداری  
 
ماده 1 - آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
ماده 2 - آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
ماده 3 - اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران ( فعال - تغییر سمت و ....)  در آن مرکز
 
 
فصل هشتم : وظایف در حوزه  اینترنت  
 
ماده 1 - آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت FTP,FTP2 ، حجم down Load و نرم افزارهای جانبی
ماده 2 - شناسایی error  های سیستم جهت اتصال به اینترنت
 
ماده 3 - راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصیو یااشتراک خطوط ADSL   
       تبصره – موارد فوق در سایت اینترنت توضیح داده شده است .
 
ماده 4 - شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود
 
 
فصل نهم : وظایف در حوزه  مخابرات  
 
  ماده1 - آشنایی با نرم افزار مرکز تلفن و نحوه ارتباط سیستم رایانه با مرکز تلفن ( مراکز تلفن دارای رایانه (
 ماده 2 - تهیة نرم افزار مرکز تلفن بصورت Backup ( از طریق مخابرات دانشگاه ) جهت استفاده در مواقع ضروری ) مراکز تلفن دارای رایانه )
 
ماده 3 - تهیه کیس رزرو برای مرکز تلفن و جایگزینی در مواقع ضروری( مراکز تلفن دارای رایانه )
 
ماده 4 - آشنایی با عملکرد کلید های کنسول مرکز تلفن ( مراکز فاقد رایانه )
 
ماده 5 - آموزش دستگاه مبدل IP  ( Voip ) جهت آشنایی با قابلیتهای دستگاه و تسلط کافی بر نحوة عملکرد صحیح دستگاه و عیب یابی آن
 
ماده 6 - نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی
 
ماده 7 - نظارت بر صحت عملکرد ups و باطریهای مرکز تلفن


 











 

رویدادهای مهم


پنجشنبه 21 آذر 1398


تعداد بازديد اين صفحه: 3285
تعداد بازديد کنندگان سايت: 20398039 تعداد بازديد زيرپورتال: 441062 اين زيرپورتال امروز: 382 سایت در امروز: 13920 اين صفحه امروز: 2